L'Art de Matar Imprimeix Correu electrònic
Valoració d'usuari: / 7
PitjorMillor 
Pere Sàbat Lluverol
dimarts, 9 de març de 2010 10:33


Toros sí; Toros no. Aquesta ha estat la qüestió que ha centrat l’actuació del Parlament en aquesta última setmana amb l’inici de les compareixences dels experts que han anat des de científics reconeguts mundialment fins a toreros mediàtics i dissidents.


No deixa de ser divertit que els arguments que s’han anat donant, en termes generals, tenen molt a veure amb els que es donen en relació a la independència de Catalunya. Els que defensen la no prohibició de les “corridas” fan ús de l’argument de què és un element d’unió entre “la comunitat autònoma” de Catalunya amb “la resta” d’Espanya. Per tant, s’exclamen de com és possible de què una part negui el què és normal i ben acceptat per “el tot”. En resum, que no entenen de com es pot prohibir “la fiesta nacional”. En canvi els que estan a favor de la prohibició defensen que Catalunya sigui una terra lliure de “corridas” de toros a partir d’arguments humanitaris, de moral i de sentit comú.

Sincerament costa d’entendre com en ple segle XXI es pot defensar un espectacle tant sanguinari com és el de les “corridas” de toros. Diuen que prohibir les “corridas” limita la llibertat dels que els agraden els toros, sí és clar. Com també es limita la llibertat als que fan un delicte. En una societat on a uns pares se’ls pot denunciar per fer una “cleca” al fill de torn, no té massa sentit que es permetin aquests espectacles més propis de la Roma dels esclaus i dels Coliseus que no de la Catalunya del segle XXI.

Els diputats del legislatiu català hauran de decidir si es continuen permetent aquestes festes de matar o si per contra s’avança cap a un país normal i respectable. I dic festes de matar perquè en cap cas els correbous de les Terres de l’Ebre es poden comparar amb les matances de José Tomás, Joselin i companyia. Als correbous no es mata a cap animal.
Fa uns dies un amic em va comentar que un dirigent del PSC-PSOE parlant sobre la qüestió dels toros s’alegrava de què el seu partit hagi donat llibertat de vot als diputats, el meu amic li va respondre que ell per sort formava part d’un partit on les coses estaven molt més clares i on ningú votaria a favor de les matances. Contra això el socialista va haver de callar.

Diuen que les antigues civilitzacions de l’Amèrica Llatina tenien un joc semblant al futbol però que qui perdia, en comptes de no guanyar els tres punts actuals hi perdia la vida. No crec que ningú pretengués defensar aquesta “festa” per més tradició que fos. Sempre però hi haurà qui ho voldrà declarar d’interès cultural.

 

Comentaris
Afegeix nou Cerca
Victor Pinto  - Estic d'acord amb Joan   |23-03-2010 12:12:16
Joan estic totalment d'acord amb tu. I també l'experimentació animal que es fa
per cosmètica, la cria intensiva que és una salvatjada, la vivisecció, els
correbous, la pelleteria de luxe.... però la millor prohibició es aquella que
no cal fer-la, si ens fem més humans, mes cultes i som conscients del patiment
brutal que estem produint a éssers vius que tenen, com nosaltres, capacitat de
patir.
Joan  - Resposta a Victor   |23-03-2010 10:15:49
Em sembla molt bé Victor, però si no volem que pateixin els animals, demanem
prohibir també la caça.
Victor Pinto  - Cal respectar totes les opinions...   |19-03-2010 11:58:42
Cal respectar totes les opinions, però al parlament es parla això per que
180.169 signatures de ciutadans i ciutadanes ho varem voler així. Que alguns
interpretin que aquest es un acte antiespanyol estan en el seu dret, però el
que es demana i està escrit es lo que hi es i res més. Es important dir que a
Espanya hi ha moltes persones que no volem les corrides de toros per ser una
barbàrie amb els animals i es consideren molt i molt espanyoles, si no fos
així, amb l’assistència a les places de braus de només una petita part dels
més de 8 milions de votants del partit popular, no caldria que l’estat
subvenciones aquestes ‘celebracions’.
Polly   |10-03-2010 18:12:17
En aquesta qüestió tan ambigüa (toros sí/toros no) m'agrada que
l'articulista doni la sev apròpia opinió, en veu alta i sense embuts. M'agrada
també que es refereixi a una "corrida" com el que és: un "art"
de matar animals que són innocents. Per cert: el Parlament no té assumptes
més importants a discutir?
RODIN   |10-03-2010 00:24:59
Toros si toros no , aquesta no es la pregunta , ni el sofriment dels animals,el
tema es rebutjar tot el que faci olor de espanyolisme.Parlem clar i catala i
aixi ho entendrem tots.
Escriu comentari
Nom:
Correu:
 
Títol:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
PenedesDiari.com no es fa responsable dels comentaris dels seus lectors i es reserva el dret a modificar o eliminar els que l'Administrador consideri inadequats o ofensius.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
 
Bàner
Bàner

Anuncis Particulars

Bàner

Agenda Cultural

Bàner

Fotos de la Nevada

Bàner

Notícies comarcals

Bàner

Agrega'ns

Bàner
Bàner

Enllaços

Bàner

Qui està connectat?

Tenim 13 visitants en línia